کد مطلب: 18317
  تاریخ انتشار:  1400/08/12 - 12:07


"ائتلاف بلندپروازانه طبیعت و مردم" چیست؟

اکنون در اجلاس اقلیمی سازمان ملل، ایالات متحده نیز برای تحقق هدف جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما مجدد به این ائتلاف ملحق شد.

ایالات متحده در تازه ترین مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل متحد که در گلاسگو در حال برگزاریست به "ائتلاف بلندپروازانه مردم و طبیعت" (High Ambition Coalition) بازگشت که متشکل از گروهی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای نجات زمین است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حدود ۶۱ کشور توسعه یافته و در حال توسعه تاکنون به این ائتلاف پیوسته اند و تضمین کرده اند که هدف، جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی گرادی دما، یکی از گامهای کلیدی در توافق پاریس است.

اکنون در اجلاس اقلیمی سازمان ملل، ایالات متحده نیز برای تحقق هدف جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما مجدد به این ائتلاف ملحق شد.

"ائتلاف بلندپروازانه مردم و طبیعت" زیر نظر "چارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی" (UNFCCC) در سال ۲۰۱۴ بنیان گذاشته و اعضای آن متعهد به پیشبرد اهداف و برنامه های بلندپروازانه تغییرات اقلیمی و تحقق اهداف توافق نامه پاریس شدند.

پیش بینی شده که تصمیم بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی و دومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان برای حضور مجدد در میان کشورهای ائتلاف بلندپروازانه مردم و طبیعت، اقدام قابل توجهی برای محدود کردن افزایش دما بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد است.

این ائتلاف که در مذاکرات اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ با حضور تعداد زیادی از کشورها تشکیل شد خواهان آن است تا دولت‌ها تلاش‌های خود را برای انتشار گازهای گلخانه‌ای و حذف تدریجی زغال‌سنگ، مطابق با جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما افزایش دهند و از کشورهای ثروتمند درخواست شد تا میزان تامین مالی آب و هوایی را که در دسترس کشورهای فقیر قرار می دهند دو برابر افزایش دهند. آنها همچنین می خواهند تا یارانه سوخت های فسیلی پایان یابد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان